Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Dział Naukowy
(9)
Autor
Rossowski Dariusz
(3)
Dehaene Stanislas (1965- )
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Barwich Ann-Sophie (1985- )
(1)
Brożek Bartosz (1977- )
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Harris Paul L. (1946 -)
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Kalinowski Kasper
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(1)
Moore Debra
(1)
Pabjan Tadeusz (1972- )
(1)
Panek Richard
(1)
Peachman Rachel Rabkin
(1)
Stelmach Jerzy (1954- )
(1)
Wilson Anna C
(1)
Wołoszyn Kinga
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Mózg
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Funkcje poznawcze
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Ateizm
(1)
Autystycy
(1)
Ból
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Ewolucja
(1)
Filozofia
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Myślenie
(1)
Nauka
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Negocjacje
(1)
Neuropsychologia
(1)
Nos
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia uczenia się
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Uczenie się
(1)
Umysł
(1)
Węch
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zapach
(1)
Zmysły
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Poradnik
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Węch : co nos mówi umysłowi / Ann-Sophie Barwich ; tłumaczenie Tadeusz Chawziuk. - Wydanie I. - Kraków : Copernicus Center PRESS, 2022. - 390, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Żyjemy w świecie pełnym zapachów. Niektóre nas przyciągają, inne odpychają; zapachy sprawiają, że się relaksujemy lub stresujemy. Węch wpływa więc na nasze nastroje, upodobania, a nawet na to, jak postrzegamy codzienność. Jak to możliwe, że tak ważny zmysł był tak długo lekceważony przez badaczy? Ann-Sophie Barwich stawia sobie za cel przywrócenie węchowi należnego mu miejsca w świecie zmysłów. Za pomocą licznych przykładów i przystępnych opisów wyjaśnia mechanizmy działania nosa, jego budowę i powiązania z mózgiem. Przeprowadza wywiady z ekspertami w dziedzinach neurobiologii, psychologii, chemii, medycyny. Zgłębia tajniki produkcji wina i perfumiarstwa. Zastanawia się, ile zapachów potrafimy rozróżnić i jak opisalibyśmy świat, gdybyśmy bardziej zaufali swoim nosom. Węch jest bezkompromisowym wyznaniem miłości do świata zapachów i zaproszeniem do dalszych badań tego niezwykłego, wciąż kryjącego przed nami wiele tajemnic zmysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612.86 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Największym talentem gatunku ludzkiego jest nasza wyjątkowa zdolność do uczenia się. Dlaczego nie rodzimy się z wiedzą konieczną do życia? Odkrywcze spojrzenie na badania nad fenomenalnymi zdolnościami mózgu do nauki a także nad potencjałem imitujących je programów komputerowych. Ludzki mózg jest rewelacyjnym urządzeniem. Posiada nadzwyczajną zdolność do przeprogramowywania się, która stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla dzisiejszych twórców sztucznej inteligencji. Jak się uczymy? Jakie wrodzone biologiczne fundamenty leżą u podstaw naszych zdolności do przyswajania informacji? Dlaczego w ogóle ewolucja wymyśliła proces nauki? Sięgając do najnowszych odkryć z zakresu informatyki, neurobiologii, psychologii poznawczej i pedagogiki, Stanislas Dehaene prezentuje, jak naprawdę przebiega proces nauki oraz w jaki sposób można maksymalnie wykorzystać - a nawet wzmocnić - algorytmy mózgu do uczenia się: w szkołach i na uniwersytetach oraz na co dzień, niezależnie od wieku. Autor uczy nas, jak się uczyć dzięki prostym rozwiązaniom dotyczącym zabawy, ciekawości, kontekstu społecznego, koncentracji a także snu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.953 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy można dokładnie określić, kiedy u noworodków wykształca się świadomość? Co decyduje o wyjątkowej potędze ludzkiego umysłu, ale jednocześnie naraża go na takie choroby psychiczne jak schizofrenia? Czy odkrycie tego brakującego składnika pozwoli nam stworzyć rozumnego robota? Stanislas Dehaene daje nam całościowy obraz stanu badań nad świadomością. Relacjonuje efekty wykorzystania rezonansu elektromagnetycznego oraz eksperymenty związane ze złudzeniami optycznymi. Bada język naszych myśli i kody, jakimi posługuje się nasz mózg, żeby je zapisać. Przedstawia także nowatorską teorię globalnej neuronowej przestrzeni roboczej, która zakłada, że każdy neuron ma swoją własną, wyjątkową funkcję. Wyjaśnia, że świadomość jest jak rzecznik prasowy dużej instytucji z personelem stu miliardów neuronów, na bieżąco wybierających, które informacje są dla nas najważniejsze. Gdyby nie ona, zgubilibyśmy się w nawałnicy bodźców, które codziennie docierają do naszego mózgu. Ta fantastyczna maszyna biologiczna pracuje w twoim mózgu również w tej chwili, czyniąc z Ciebie najbardziej wyjątkowe zwierzę na Ziemi – człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.955 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Navigating Autism : 9 Mindsets for Helping Kids on the Spectrum, 2021.
Światowej sławy autorka i osoba autystyczna Temple Grandin oraz psycholożka Debra Moore przedstawiają dziewięć sposobów wspierania dzieci i nastolatków ze spektrum autyzmu. Temple Grandin dzieli się swoim osobistym doświadczeniem i historiami opowiadanymi przez szukających jej wsparcia rodziców i specjalistów, a Debra Moore wykorzystuje doświadczenie psychologa, pracującego od wielu lat z dziećmi i nastolatkami ze spektrum oraz ich opiekunami. I to właśnie do tej grupy skierowany jest Autyzm. Przewodnik. Nauczyciele, pedagodzy specjalni, psycholodzy, terapeuci zajęciowi, logopedzi, a przede wszystkim rodzice dzieci i nastolatków ze spektrum znajdą w książce wiele przykładów i porad oraz szczegółowo opisane sposoby wsparcia. Wszystkie dzieci, zarówno autystyczne, jak i typowo rozwijające się, polegają na dorosłych. Żadne dziecko nie może pokonać drogi do dorosłości samotnie. Pedagodzy, rodzice i terapeuci są wzorcami, kibicami i przewodnikami. To dary, które możemy przekazać każdemu dziecku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każde dziecko posiada jedyny w swoim rodzaju umysł – to przyzna większość rodziców. Ale jak to jest, że potrafi zadawać pytania o rzeczy, które je interesują, formułować swoje opinie i wyciągać wnioski? Czy potrafi osądzić, co jest dobre, a co złe? A jeśli tak, to czy zdarza mu się działać na podstawie swoich niezależnych sądów, nawet jeśli to sprzeczne z jego nawykami? Jak myśli? Jak uczy się słów? Czy wierzy w to, co mu mówimy? A jeśli nie, to dlaczego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka i Religia)
U dołu okł.: Co to znaczy, że nauki przyrodnicze rzucają nowe światło na teologiczną prawdę o stworzeniu i działaniu Boga w stworzonym świecie?
"Skąd bierze się przekonanie o nieuniknionym konflikcie pomiędzy nauką i wiarą? Czy ateizm jest logiczną konsekwencją teorii ewolucji? Co to znaczy, że nauki przyrodnicze rzucają nowe światło na teologiczną prawdę o stworzeniu i działaniu Boga w stworzonym świecie? Poszukując odpowiedzi na te pytania autor omawia szereg powiązanych ze sobą zagadnień z pogranicza teologii i nauk empirycznych, które dają wiarygodny obraz tego, jak układają się obecnie relacje pomiędzy tymi dziedzinami, i które pozwalają dostrzec przyczyny konfliktu pomiędzy nauką i wiarą, i realnie ocenić to, czy istnieje jakaś możliwość jego przezwyciężenia. Swoją uwagę poświęca przede wszystkim teorii ewolucji - podkreśla konieczność odróżnienia tej teorii od jej filozoficznych (zarówno materialistycznych jak i teistycznych) interpretacji, i zaznacza, że nie ma żadnych podstaw do przeciwstawiania tej teorii teologicznej prawdzie o stworzeniu świata przez Boga, i dopatrywania się w niej jakiegokolwiek zagrożenia dla tej prawdy. Opowiada się za słusznością kreacjonizmu ewolucyjnego, zgodnie z którym Stwórca powołuje Wszechświat do istnienia i nieustannie w nim działa za pośrednictwem praw przyrody, które powodują nieustanny rozwój wszechświata i umożliwiają ewolucję życia. Pogranicze teologii i nauk empirycznych to w dużej mierze teren niezbadany. Wiedzeni ciekawością, zapuszczają się tam niekiedy filozofowie i naukowcy zajmujący się fizyką, chemią i biologią, natomiast teologowie najczęściej wolą pozostawać w bezpiecznej odległości od tego obszaru. Przyjmowanie tego typu asekuracyjnej postawy nie jest jednak - zwłaszcza dzisiaj, na progu XXI wieku - najlepszym rozwiązaniem. Współczesna teologia nie może sobie pozwolić na luksus całkowitego ignorowania naukowego obrazu świata, który wyłania się z teorii kosmicznej ewolucji wszechświata i biologicznej ewolucji życia. Teorie te ukazują dokonujący się nieustannie proces stopniowego wzrostu złożoności struktur przyrodniczych, który w perspektywie teologicznej może być postrzegany jako rozciągnięty w czasie akt stworzenia - albo raczej: akt nieustannego stwarzania świata przyrody. Wszechświat jawi się w tej interpretacji jako jeden wielki plac budowy; jako dzieło, które ciągle jeszcze nie jest ukończone, i w którym można dostrzec aktywną, stwórczą obecność Boga. Teologiczna i filozoficzna atrakcyjność tego rozwiązania to wystarczający powód, by się mu bliżej przyjrzeć." Fragment wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: When children feel pain : from everyday aches to chronic conditions, 2022.
Bez względu na to, czy należysz do rodziców, dziadków, pracowników służby zdrowia, nauczycieli, czy dowolnej innej grupy opiekunów, masz szansę wpływać na to, w jaki sposób dziecko będzie reagować na ból i sobie z nim radzić. Już sama Twoja obecność jest nieocenioną pomocą, ale możesz więcej! Książka Kiedy dziecko czuje ból powstała właśnie po to, żeby pomóc Ci w tym niełatwym zadaniu. Znajdziesz w niej opisy różnych doświadczeń bólu i reakcji na nie oraz, przede wszystkim, dowiesz się, jak w takich momentach wspierać swoje dziecko oraz jak nauczyć je odpowiedniego radzenia sobie z bólem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612.88 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Negocjacje / Jerzy Stelmach, Bartosz Brożek. - Wydanie 3. - Kraków : Copernicus Center Press, 2019 - 214, [2] strony ; 18 cm.
(Wydajemy do Myślenia)
Na okładce: Jak negocjować w sposób słuszny, skuteczny i ekonomicznie efektywny?
Czy istnieje niezawodna metoda negocjowania? Jakie są teoretyczne podstawy negocjacji? Jakie negocjacyjne mity utrudniają nam rozstrzyganie sporów? Jak negocjować w sposób słuszny, skuteczny i ekonomicznie efektywny? W książce autorzy przedstawiają trzy modele negocjowania - argumentacyjny, topiczno-retoryczny i ekonomiczny - pokazując tym samym, jakimi narzędziami dysponować możemy w procesie rozwiązywania sporów. Prezentowane modele odwołują się do różnych kryteriów negocjowania - słuszności, skuteczności i efektywności ekonomicznej - a autorzy przekonują, że każdy z nich może być zarówno stosowany samodzielnie, jak i wspólnie. W książce odnaleźć też można krytyczną analizę najpopularniejszych dziś metod negocjowania, zarys logiki negocjacji, obronę erystyki negocjacyjnej i uwagi na temat psychologii negocjacji. Autorzy rozprawiają się także z dwoma negocjacyjnymi mitami: idealnego negocjatora i idealnej metody negocjacyjnej. Uczestnicy niezliczonych seminariów i warsztatów poświęconych negocjacjom, wierzą i za to płacą, że po jedno- czy dwudniowym kursie opanują metodę, która w przyszłości zagwarantuje im negocjacyjne sukcesy. Jest to oczywista bzdura. Zamiast bowiem przyjąć racjonalne założenie, że można uczyć się pewnych elementów sztuki argumentowania i negocjowania, czyli przyjąć, że można opanować niektóre sposoby, techniki i strategie negocjacyjne zwiększające szansę na wygraną lub chociażby na nieco lepsze, bardziej sprawiedliwe, skuteczne lub ekonomicznie efektywne rozstrzygnięcie sporu, wolimy wierzyć w istnienie idealnej - zawsze wygrywającej - metody negocjacyjnej; metody, której oczywiście nie ma.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Naukowy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.574 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej